Wat wereldwijde bedrijven moeten weten over Litouwen Payroll

Bedrijven die willen uitbreiden, zullen vinden dat Litouwen een veelbelovend land is voor hun bedrijf. Het stond onlangs op de 16e plaats op de ranglijst van "Ease of Doing Business" van de Wereldbankgroep.

Het is vrij eenvoudig om uw bedrijf hier te laten registreren en het grootste deel van het werk kan online worden gedaan. Bedrijven hebben een bankrekening nodig van een ander land, die over het algemeen slechts een dag nodig heeft om te voltooien (als u over het juiste kapitaal beschikt om aan de slag te gaan.) U moet het centrum van registers bezoeken voor een elektronische handtekening en het register van juridische entiteiten om uw bedrijfsnaam te reserveren. Aan bedrijven kan worden gevraagd om de partnerschap- of oprichtingsovereenkomst, de akte van oprichting of de statuten te tonen als een middel om het bedrijf te legitimeren.

Registratie voor payroll in Litouwen doeleinden

Tegenwoordig is het gebruikelijk dat een buitenlandse rechtspersoon een Litouwse bewoner in dienst heeft, wiens werkplek Litouwen is. Gewoonlijk wenst de buitenlandse rechtspersoon geen legale vestiging in het land te hebben (bijv. Naamloze vennootschap, filiaal of anderszins).

Indien er geen verplichtingen zijn om een vaste inrichting te registreren als gevolg van de uitgevoerde functies van de ingezeten ingezetene, wordt de buitenlandse entiteit geregistreerd als belastingbetaler in Litouwen en betaalt zij socialezekerheidsbijdragen aan de Litouwse begroting.

De belangrijkste documenten die vereist zijn voor de registratie:

- arbeidscontract;

- kopie van het paspoort of de identiteitskaart van de werknemer;

- kopie van het paspoort of de identiteitskaart van het hoofd van de entiteit;

- uittreksel uit het handelsregister.

Wat voor soort informatie is vereist:

- Informatie over het hoofd van de entiteit (bijvoorbeeld adres, e-mailadres, telefoonnummer)

- Informatie over de accountant

Registratie van de belastingbetaler duurt ongeveer 3-5 werkdagen.